Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hyppää pääsisältöön

Tiedote asiakkaalle

Hyvä asiakas, on tärkeää että keskustelet aina etukäteen vastuuasiantuntijasi kanssa erilaisista työllistymistäsi edistävistä kursseista, valmennuksista tai koulutuksista. Näin varmistat, että toimenpiteet soveltuvat sinulle, eikä niillä ole vaikutusta esimerkiksi työttömyysturvasi maksamiseen.

Sivuston osoite on muuttunut

Uusi.palvelumanuaali.fi on nyt tyollisyys.palvelumanuaali.fi! Palvelumanuaali-verkkopalvelun osoite on muuttunut tiistaina 12.11. ja uusi osoite on http://tyollisyys.palvelumanuaali.fi. Myös sivukohtainen uudelleen ohjaus vanhoista osoitteista toimii eli aiemmin jaetut linkit vievät samojen palvelujen ja muiden sivujen äärelle. 

    Asiakasnäkymä
    Taitotalo
    Päivitetty 10.09.2024

    Kielitietoinen työyhteisö, Taitotalo

    Koulutus antaa työyhteisölle, sen esihenkilöille ja rekrytoijille perustietoja kielitietoisuudesta, kielitietoisesta perehdytyksestä ja ohjauksesta, kielimentoroinnista ja vieraskielisen työntekijän ammattikielen omaksumisen tukemisesta työssä.
    Palvelun toteutustapa
    Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta)
    Kohderyhmä
    Kouluttautumisesta kiinnostunut,
    Palvelut työnantajalle
    Palvelun kieli
    suomi
    Maksullisuus

    Kerro osaamisen kehittämisen tarpeesta ja ota yhteyttä! 

    Kohderyhmä

     

    Esihenkilöt, HR-työntekijät, uusien työntekijöiden perehdyttäjät ja työpaikkaohjaajat ja koko työyhteisö. 

    Osallistujan kotikunta
    Kotikunnalla ei merkitystä
    Ikäryhmät
    Kaikille työikäisille

    Osallistuminen

    Osallistumisen edellytykset:

    Palvelun sisältö räätälöidään yrityksen tarpeiden mukaan.

    Osallistumisen hyödyt:

    Koulutus auttaa myös esihenkilöitä suunnittelemaan ja muokkaamaan uusien työntekijöiden perehdytystä, ohjausta, työyhteisön viestintää ja käytäntöjä kielitietoisemmiksi. Koulutusta voidaan hyödyntää myös työnohjauksen yhtenä erillisenä osana. Koulutus edistää vieraskielisten työntekijöiden ammatillista kehittymistä ja haastavien työtehtävien liittyvien viestintätilanteiden hallintaa. 

    Toteutustapa

    Toteutustapa

    Koulutuksen sisältö ja toteutustapa räätälöidään yrityksen tarpeiden mukaan. Työskentelytapa on asiakaslähtöinen, käytännönläheinen ja keskusteleva. Ohjelmassa esimerkiksi seuraavia aiheita:

    • Kielitietoinen perehdytys ja ohjaus
    • Kielimentorointi
    • Kielenoppimisprosessi eri näkökulmista
    • Organisaation sisäisen viestinnän havainnointi ja muokkaus kielitietoisemmaksi
    • Ammattikielen oppimisen prosessin käynnistäminen, tuki, ylläpito ja seuranta
    • Työyhteisön kielenkäyttötilanteet ja niissä tarvittava kielitaito
    Lisätiedot:
    Ajankohta, kesto ja koulutuspaikka sovitaan palvelun ostajan kanssa.