Asiakasnäkymä
Räätälöity valmennuspalvelu
Palvelun toteutustapa
Elämäntilanne ja palvelukategoria:
Palvelun kieli:
Maksullisuus:
Kenelle palvelu on tarkoitettu?
Räätälöity valmennuspalvelu on tarkoitettu sinulle, joka olet Helsingin työllisyyspalveluiden asiakkaana, ja jolla on monialaisen tehostetun tuen tarve ja/tai motivaatioon ja toiminnanohjaukseen liittyviä haasteita. Räätälöity valmennuspalvelu on tarkoitettu kaikenikäisille asiakkaillemme. Lähtökohtana on, että olet sopinut valmennuksen aloittamisesta yhdessä asiantuntijasi kanssa sekä olet valmis pitkäkestoiseen prosessiin ja haluat edistyä työllistymisen polulla.
Palvelu soveltuu sinulle, jos olet valmis pitkäkestoiseen valmennusprosessiin. Ei haittaa, vaikka työttömyyttä olisi jo useita vuosia takana. Palvelu soveltuu sinulle myös, jos olet esimerkiksi terveydellisistä syistä joutunut vaihtamaan alaa tai sinulla on jokin työ- ja toimintakykyä heikentävä tekijä työttömyyden taustalla.
Osallistujan kotikunta:
Ikä:
Miten pääsen osallistumaan palveluun?
Pääset palveluun vastuuasiantuntijasi ohjaamana.
Valmennusprosessi aloitetaan ensisijaisesti kasvokkain tapahtuvalla Kolmikantakeskustelulla, jossa on mukana asiakas (sinä) – vastuuasiantuntija – valmentaja.
Työhönvalmentaja laatii kanssasi henkilökohtaisen valmennussuunnitelman välitavoitteineen. Tiivis työparityöskentely mahdollistaa tiedon ajantasaisen jakamisen puolin ja toisin.
Sinun tulee olla 18-60 -vuotias Helsingin työllisyyspalveluiden asiakas.
Työllistyminen avoimille työmarkkinoille, työllistyminen palkkatuettuun työhön, työkokeilu, ammatillisen tutkintoon johtavan koulutuksen aloittaminen tai jokin muu asiakkaan työllistymistä edistävän tavoitteen saavuttaminen. Tuki työssä kiinnittymiseen ja pysymiseen.
Miten palvelu järjestetään?
Räätälöidyn valmennuspalvelun keskeiset elementit ovat työhönvalmennus ja työpaikalla tapahtuva tuki. Työhönvalmentaja havainnoi työ- ja toimintakykyäsi jalkautumalla toimintaympäristöösi ja varsinaiselle työpaikallesi.
Palvelu muotoillaan sinun tarpeidesi mukaisesti. Valmentaja tapaa sinua lähtökohtaisesti kasvotusten ja tarvittaessa etätapaamisilla. Lisäksi yhteyttä pidetään puhelimitse, viestitse ja sähköpostitse, tarvittaessa myös tapaamisten välillä.
Palvelussa on oleellista myös työnantajalle sekä työyhteisölle tarjottava tuki erityisesti työsuhteen alussa. Valmennussuhde ei pääty työllistymiseesi, vaan tuki työntekijälle (sinulle) ja työnantajalle jatkuu myös työllistymisen jälkeen 12 kk puitteissa työhön kiinnittymisen ja työssä pysymisen varmistamiseksi.
Palvelun ensisijaisena tavoitteena on työllistyminen avoimille työmarkkinoille. Joidenkin kohdalla tarkoituksenmukainen vaihtoehto voi olla myös työkokeilu, palkkatuettu työ yrityksissä tai jokin pidempikestoinen ammatillinen koulutus.
Palvelun kesto enintään 12kk/asiakas.