Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hyppää pääsisältöön
    Asiakasnäkymä
    Helsingin kaupunki
    Päivitetty 18.06.2025

    Helsingin työllisyyspalveluiden neuvontapalvelut

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Palvelemme sinua myös puhelimitse ja sähköpostitse.
    Palvelun toteutustapa
    Lähitoteutus,
    Etä- tai verkkopalvelu,
    Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
    Yksilöohjaus,
    Ryhmäohjaus,
    Neuvonta,
    Taloudellinen tuki
    Elämäntilanne ja palvelukategoria:
    Korkeasti koulutettu,
    Perus tai 2. asteen koulutus puuttuu,
    Avoimille työmarkkinoille suuntaava,
    Kotoutumisajalla oleva,
    Kotoutumisajan ylittänyt,
    Kouluttautumisesta kiinnostunut,
    Pitkittynyt työttömyys,
    Työ- ja toimintakyvyn haasteita,
    Ulkomailla suoritettu koulutus,
    Yrittäjyydestä kiinnostunut,
    Neuvonta ja ohjaus
    Palvelun kieli:
    suomi
    ,
    ruotsi
    ,
    englanti
    Maksullisuus:
    Palvelu on maksuton

    Palvelun saavutettavuus

    Liikuntarajoitteet huomioitu toteutuksessa
    Mahdollisuus anonyymiin asiointiin
    Mahdollisuus lainata palvelussa tarvittavia työvälineitä
    Mahdollisuus tulkkauspalveluun

    Kenelle palvelu on tarkoitettu?

    Neuvontapalveluiden kohderyhmänä ovat helsinkiläiset työnhakijat.

    Osallistujan kotikunta:
    Helsinki
    Ikä:
    Kaikille työikäisille

    Miten pääsen osallistumaan palveluun?

    Neuvontapalveluiden toimipisteet sijaitsevat Kampissa ja Itäkeskuksessa. Palvelemme toimipisteissä ilman ajanvarausta joka arkipäivä klo 9-16 välillä. Neuvontaa annetaan myös puhelimitse ja sähköpostilla: puh. 09 310 36107, ma-pe klo 9-15 / tyollisyyspalvelut@hel.fi.

    Palveluun osallistumisen edellytykset:

    Palvelemme helsinkiläisiä työnhakijoita. Voit tarvittaessa asioida neuvontapalvelussamme myös anonyymisti.

    Palveluun osallistumisen hyödyt:

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun ja koulutuksen kysymyksiin. Saat apua työhakemuksen ja CV:n laatimiseen sekä Työmarkkinatorin Asiointi-palvelun käyttöön.

    Miten palvelu järjestetään?

    Toteutustapa

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun- ja koulutuksen kysymyksiin. Autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Neuvonnassa autetaan myös työhakemusten ja CV:n tekemisessä.

    Järjestämme asiakaslähtöisiä tapahtumia ja webinaareja, joihin voit osallistua matalalla kynnyksellä. Toimipisteemme sijaitsevat Itäkeskuksessa ja Kampissa. Saat toimipisteissä henkilökohtaista ja ajanvarauksetonta neuvontaa. 

    Toimipisteissä on myös mahdollisuus omatoimiseen työn- ja tiedonhakuun. Lisäksi neuvontaa annetaan puhelimitse ja sähköpostilla. Työllisyyspalveluiden neuvonnassa on tarvittaessa mahdollisuus anonyymiin asiointiin sekä tulkkaukseen. 

    Missä ja milloin?

    Paikka
    Asiakkaankatu 3 A, 00930 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Itäkeskuksen toimipiste)
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön
    Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan, sinut tullaan noutamaan tapaamiseen.

    Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.

    Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.

    Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä. Sisäänkäynnin yhteydessä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella. Sisäänkäynnin yhteydessä on alle 6 m pitkä jyrkkä luiska, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla. Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa avauspainikkeen avulla automaattisesti. Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 4. Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa.
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    Ajankohdan lisätiedot
    HUOM! Kesän poikkeukselliset palveluajat:
    Työnantajien neuvontapuhelin on avoinna 16.6.–15.8.2025 arkisin klo 9–12.
    Ohjaamon neuvontapiste on suljettu 7.7.-11.7.2025.

    7.7.–1.8.2025 työllisyyspalveluissa on poikkeavat aukioloajat
    Henkilöasiakkaiden puhelinpalvelu on avoinna klo 9–12.
    Ajanvarauksettomat neuvontapalvelut Itäkeskuksessa ja Kampissa palvelevat klo 12–15.
    Weekday and time
    Mon klo 09:00 - 16:00
    Tue klo 09:00 - 16:00
    Wed klo 09:00 - 16:00
    Thu klo 09:00 - 16:00
    Fri klo 09:00 - 16:00
    Paikka
    Malminkatu 34, 00100 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Kampin toimipiste)
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön

    Tilassa on huomioitu näkörajoitteet

    Mahdollisuus esteettömään kuunteluun
    Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.

    Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.

    Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

    Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    Ajankohdan lisätiedot
    HUOM! Kesän poikkeukselliset palveluajat:
    Työnantajien neuvontapuhelin on avoinna 16.6.–15.8.2025 arkisin klo 9–12.
    Ohjaamon neuvontapiste on suljettu 7.7.-11.7.2025.

    7.7.–1.8.2025 työllisyyspalveluissa on poikkeavat aukioloajat
    Henkilöasiakkaiden puhelinpalvelu on avoinna klo 9–12.
    Ajanvarauksettomat neuvontapalvelut Itäkeskuksessa ja Kampissa palvelevat klo 12–15.
    Weekday and time
    Mon klo 09:00 - 16:00
    Tue klo 09:00 - 16:00
    Wed klo 09:00 - 16:00
    Thu klo 09:00 - 16:00
    Fri klo 09:00 - 16:00