Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hyppää pääsisältöön

Häiriö palveluiden kieliversioissa

Häiriö palvelussa: Osassa suomenkielisiä palveluita tietoja näkyy ruotsiksi. Ongelma ilmenee Osallistuminen- ja Toteutustapa-tiedoissa. Ongelmaa selvitetään. Pahoittelemme aiheutuvaa haittaa! 

Asiakasnäkymä
Helsingin kaupunki
Päivitetty 17.03.2025

Helsingin työllisyyspalveluiden neuvontapalvelut

Työllisyyspalveluiden neuvonnassa autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Palvelemme sinua myös puhelimitse ja sähköpostitse.
Palvelun toteutustapa
Lähitoteutus,
Etä- tai verkkopalvelu,
Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
Yksilöohjaus,
Ryhmäohjaus,
Neuvonta,
Taloudellinen tuki
Kohderyhmä
Korkeasti koulutettu,
Perus tai 2. asteen koulutus puuttuu,
Avoimille työmarkkinoille suuntaava,
Kotoutumisajalla oleva,
Kotoutumisajan ylittänyt,
Kouluttautumisesta kiinnostunut,
Pitkittynyt työttömyys,
Työ- ja toimintakyvyn haasteita,
Ulkomailla suoritettu koulutus,
Yrittäjyydestä kiinnostunut,
Neuvonta ja ohjaus
Palvelun kieli
suomi
,
ruotsi
,
englanti
Maksullisuus
Ei maksua

Palvelun saavutettavuus

Liikuntarajoitteet huomioitu toteutuksessa
Mahdollisuus anonyymiin asiointiin
Mahdollisuus lainata palvelussa tarvittavia työvälineitä
Mahdollisuus tulkkauspalveluun

Kohderyhmä

Neuvontapalveluiden kohderyhmänä ovat helsinkiläiset työnhakijat.

Osallistujan kotikunta
Helsinki
Ikäryhmät
Kaikille työikäisille

Osallistuminen

Neuvontapalveluiden toimipisteet sijaitsevat Kampissa ja Itäkeskuksessa. Palvelemme toimipisteissä ilman ajanvarausta joka arkipäivä klo 9-16 välillä. Neuvontaa annetaan myös puhelimitse ja sähköpostilla: puh. 09 310 36107, ma-pe klo 9-15 / tyollisyyspalvelut@hel.fi.

Osallistumisen edellytykset:

Palvelemme helsinkiläisiä työnhakijoita. Voit tarvittaessa asioida neuvontapalvelussamme myös anonyymisti.

Osallistumisen hyödyt:

Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun ja koulutuksen kysymyksiin. Saat apua työhakemuksen ja CV:n laatimiseen sekä Työmarkkinatorin Asiointi-palvelun käyttöön.

Toteutustapa

Toteutustapa

Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun- ja koulutuksen kysymyksiin. Autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Neuvonnassa autetaan myös työhakemusten ja CV:n tekemisessä.

Järjestämme asiakaslähtöisiä tapahtumia ja webinaareja, joihin voit osallistua matalalla kynnyksellä. Toimipisteemme sijaitsevat Itäkeskuksessa ja Kampissa. Saat toimipisteissä henkilökohtaista ja ajanvarauksetonta neuvontaa. 

Toimipisteissä on myös mahdollisuus omatoimiseen työn- ja tiedonhakuun. Lisäksi neuvontaa annetaan puhelimitse ja sähköpostilla. Työllisyyspalveluiden neuvonnassa on tarvittaessa mahdollisuus anonyymiin asiointiin sekä tulkkaukseen. 

Missä ja milloin

weekly on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday, starting from 02.01.2023 - 09:00, forever -

Asiakkaankatu 3 A, 00930 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Itäkeskuksen toimipiste)

Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan, sinut tullaan noutamaan tapaamiseen.

Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.

Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.

Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä. Sisäänkäynnin yhteydessä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella. Sisäänkäynnin yhteydessä on alle 6 m pitkä jyrkkä luiska, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla. Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa avauspainikkeen avulla automaattisesti. Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 4. Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa.
Esteettömyys
Julkisen liikenteen saavutettavissa

Rakennuksessa on hissi

Tila on fyysisesti esteetön
Palvelun kieli
suomi,
ruotsi,
englanti
weekly on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday, starting from 02.01.2023 - 09:00, forever -

Malminkatu 34, 00100 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Kampin toimipiste)

Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.

Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.

Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
Esteettömyys
Julkisen liikenteen saavutettavissa

Rakennuksessa on hissi

Tila on fyysisesti esteetön
Palvelun kieli
suomi,
ruotsi,
englanti