Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hyppää pääsisältöön
    Asiakasnäkymä
    Helsingin kaupunki
    Päivitetty 17.03.2025

    Helsingin työllisyyspalveluiden neuvontapalvelut

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Palvelemme sinua myös puhelimitse ja sähköpostitse.
    Palvelun toteutustapa
    Lähitoteutus,
    Etä- tai verkkopalvelu,
    Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
    Yksilöohjaus,
    Ryhmäohjaus,
    Neuvonta,
    Taloudellinen tuki
    Kohderyhmä
    Korkeasti koulutettu,
    Perus tai 2. asteen koulutus puuttuu,
    Avoimille työmarkkinoille suuntaava,
    Kotoutumisajalla oleva,
    Kotoutumisajan ylittänyt,
    Kouluttautumisesta kiinnostunut,
    Pitkittynyt työttömyys,
    Työ- ja toimintakyvyn haasteita,
    Ulkomailla suoritettu koulutus,
    Yrittäjyydestä kiinnostunut,
    Neuvonta ja ohjaus
    Palvelun kieli
    suomi
    ,
    ruotsi
    ,
    englanti
    Maksullisuus
    Ei maksua

    Palvelun saavutettavuus

    Liikuntarajoitteet huomioitu toteutuksessa
    Mahdollisuus anonyymiin asiointiin
    Mahdollisuus lainata palvelussa tarvittavia työvälineitä
    Mahdollisuus tulkkauspalveluun

    Kohderyhmä

    Neuvontapalveluiden kohderyhmänä ovat helsinkiläiset työnhakijat.

    Osallistujan kotikunta
    Helsinki
    Ikäryhmät
    Kaikille työikäisille

    Osallistuminen

    Neuvontapalveluiden toimipisteet sijaitsevat Kampissa ja Itäkeskuksessa. Palvelemme toimipisteissä ilman ajanvarausta joka arkipäivä klo 9-16 välillä. Neuvontaa annetaan myös puhelimitse ja sähköpostilla: puh. 09 310 36107, ma-pe klo 9-15 / tyollisyyspalvelut@hel.fi.

    Osallistumisen edellytykset:

    Palvelemme helsinkiläisiä työnhakijoita. Voit tarvittaessa asioida neuvontapalvelussamme myös anonyymisti.

    Osallistumisen hyödyt:

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun ja koulutuksen kysymyksiin. Saat apua työhakemuksen ja CV:n laatimiseen sekä Työmarkkinatorin Asiointi-palvelun käyttöön.

    Toteutustapa

    Toteutustapa

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun- ja koulutuksen kysymyksiin. Autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Neuvonnassa autetaan myös työhakemusten ja CV:n tekemisessä.

    Järjestämme asiakaslähtöisiä tapahtumia ja webinaareja, joihin voit osallistua matalalla kynnyksellä. Toimipisteemme sijaitsevat Itäkeskuksessa ja Kampissa. Saat toimipisteissä henkilökohtaista ja ajanvarauksetonta neuvontaa. 

    Toimipisteissä on myös mahdollisuus omatoimiseen työn- ja tiedonhakuun. Lisäksi neuvontaa annetaan puhelimitse ja sähköpostilla. Työllisyyspalveluiden neuvonnassa on tarvittaessa mahdollisuus anonyymiin asiointiin sekä tulkkaukseen. 

    Missä ja milloin

    weekly on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday, starting from 02.01.2023 - 09:00, forever -

    Asiakkaankatu 3 A, 00930 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Itäkeskuksen toimipiste)

    Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.

    Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.

    Jos sinulla on aika varattuna, sinun ei tarvitse ottaa vuoronumeroa, eikä ilmoittautua erikseen. Asiantuntijamme noutaa sinut odotustilasta sovittuun tapaamiseen.
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön
    Palvelun kieli
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    weekly on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday, starting from 02.01.2023 - 09:00, forever -

    Malminkatu 34, 00100 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Kampin toimipiste)

    Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.

    Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.

    Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

    Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön
    Palvelun kieli
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    Lisätiedot:
    Toimipisteemme ovat auki ma-pe klo 9 - 16.

    Voit olla meihin yhteydessä myös puhelimitse 09 310 36107 ma-pe klo 9-15.