Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hyppää pääsisältöön

Tiedote asiakkaalle

Hyvä asiakas, on tärkeää että keskustelet aina etukäteen vastuuasiantuntijasi kanssa erilaisista työllistymistäsi edistävistä kursseista, valmennuksista tai koulutuksista. Näin varmistat, että toimenpiteet soveltuvat sinulle, eikä niillä ole vaikutusta esimerkiksi työttömyysturvasi maksamiseen.

Sivuston osoite on muuttunut

Uusi.palvelumanuaali.fi on nyt tyollisyys.palvelumanuaali.fi! Palvelumanuaali-verkkopalvelun osoite on muuttunut tiistaina 12.11. ja uusi osoite on http://tyollisyys.palvelumanuaali.fi. Myös sivukohtainen uudelleen ohjaus vanhoista osoitteista toimii eli aiemmin jaetut linkit vievät samojen palvelujen ja muiden sivujen äärelle. 

    Asiakasnäkymä
    Helsingin kaupunki
    Päivitetty 22.08.2024

    Helsingin työllisyyspalveluiden neuvontapalvelut

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa asiakkaita autetaan viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Palvelua saa myös puhelimitse ja sähköpostitse.
    Palvelun toteutustapa
    Läsnäoloa vaativa palvelu,
    Etä- tai verkkopalvelu,
    Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
    Yksilöohjaus,
    Ryhmäohjaus,
    Neuvonta,
    Taloudellinen tuki
    Kohderyhmä
    Korkeasti koulutettu,
    Perus tai 2. asteen koulutus puuttuu,
    Avoimille työmarkkinoille suuntaava,
    Kotoutumisajalla oleva,
    Kotoutumisajan ylittänyt,
    Kouluttautumisesta kiinnostunut,
    Pitkittynyt työttömyys,
    Työ- ja toimintakyvyn haasteita,
    Ulkomailla suoritettu koulutus,
    Yrittäjyydestä kiinnostunut,
    Neuvonta ja ohjaus
    Palvelun kieli
    suomi
    ,
    ruotsi
    ,
    englanti
    Maksullisuus
    Ei maksua

    Palvelun saavutettavuus

    Liikuntarajoitteet huomioitu toteutuksessa
    Mahdollisuus anonyymiin asiointiin
    Mahdollisuus lainata palvelussa tarvittavia työvälineitä
    Mahdollisuus tulkkauspalveluun

    Kohderyhmä

    Neuvontapalvelun kohderyhmänä ovat kaikki Helsingin työllisyyspalveluiden asiakkaat. 

    Osallistujan kotikunta
    Helsinki
    Ikäryhmät
    Kaikille työikäisille

    Osallistuminen

    Neuvontapalveluiden toimipisteet sijaitsevat Kampissa, Pasilassa ja Itäkeskuksessa, jonne voit hakeutua ilman ajanvarausta joka arkipäivä klo 9-16 välillä. Neuvontaa annetaan myös puhelimitse ja sähköpostilla: puh. 09 310 36107, ma-pe klo 9-15 / tyollisyyspalvelut@hel.fi

    Osallistumisen edellytykset:

    Sinun tulee olla Helsingin työllisyyspalveluiden asiakas. Voit tarkistaa asiakkuutesi puhelinpalvelustamme puh. 09 310 36107, ma-pe klo 9-15.

    Osallistumisen hyödyt:

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työ- ja koulutuspaikkojen hakemiseen. Saat apua työhakemuksen ja CV:n laatimiseen sekä Oma asiointi- palvelun käyttöön.

    Toteutustapa

    Toteutustapa

    Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun- ja koulutuksen kysymyksiin. Autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Neuvonnassa autetaan myös työhakemusten ja CV:n tekemisessä.

     

    Järjestämme asiakaslähtöisiä tapahtumia ja webinaareja, joihin voit osallistua matalalla kynnyksellä. Toimipisteemme sijaitsevat Itäkeskuksessa, Kampissa ja Pasilassa. Kaikissa toimipisteissä saat henkilökohtaista ja ajanvarauksetonta neuvontaa. Toimipisteissä on myös mahdollisuus omatoimiseen työn- ja tiedonhakuun. Lisäksi neuvontaa annetaan puhelimitse ja sähköpostilla. Työllisyyspalveluiden neuvonnassa on tarvittaessa mahdollisuus anonyymiin asiointiin sekä tulkkaukseen. 

    Missä ja milloin

    weekly on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday, starting from 02.01.2023 - 09:00, forever -

    Ratapihantie 7, 00520 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Pasilan toimipiste)

    Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota Työllisyyspalveluiden vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.

    Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota Työllisyyspalveluiden vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Tila on fyysisesti esteetön
    Palvelun kieli
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    weekly on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday, starting from 02.01.2023 - 09:00, forever -

    Asiakkaankatu 3 A, 00930 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Itäkeskuksen toimipiste)

    Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.

    Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.

    Jos sinulla on aika varattuna, sinun ei tarvitse ottaa vuoronumeroa, eikä ilmoittautua erikseen. Asiantuntijamme noutaa sinut odotustilasta sovittuun tapaamiseen.
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön
    Palvelun kieli
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    weekly on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday, starting from 02.01.2023 - 09:00, forever -

    Malminkatu 34, 00100 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Kampin toimipiste)

    Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Tule sisään ja kerro työntekijällemme missä asiassa toivot neuvoa. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.
    Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.

    Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

    Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön
    Palvelun kieli
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    Lisätiedot:
    Toimipisteemme ovat auki ma-pe klo 9 - 16.

    Voit olla meihin yhteydessä myös puhelimitse 09 310 36107. Palvelemme sinua tässä numerossa maanantaista perjantaihin kello 9-15 välisenä aikana.