Asiakasnäkymä
Helsingin kaupunki
Uppdaterad 24.10.2024
International Talent Employment Service
Palvelun tavoitteena on auttaa korkeakoulutettuja maahanmuuttajia löytämään työtä omalta alaltaan. Palvelu tekee yhteistyötä työnantajien kanssa.
Palvelu on saatavilla Helsingissä asuville Helsingin työllisyyspalveluiden asiakkaille.
Palvelu on saatavilla Helsingissä asuville Helsingin työllisyyspalveluiden asiakkaille.
Organisationssätt
Läsnäoloa vaativa palvelu,
Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
Yksilöohjaus,
Ryhmäohjaus
Målgrupp
Avoimille työmarkkinoille suuntaava,
Kotoutumisajalla oleva,
Kotoutumisajan ylittänyt,
Korkeasti koulutettu,
Ulkomailla suoritettu koulutus,
Suoraan työhön,
Työnhakutaidot
Tjänstens språk
Kostnader
Tjänsten är kostnadsfri
Tjänstens tillgänglighet
Edellyttää digitaitoja
Edellyttää vahvaa tunnistautumista
Mahdollisuus selkokieliseen palveluun
Kohderyhmä
Tämä palvelu sopii sinulle jos:
- olet maahan muuttanut
- asut Helsingissä
- olet korkeasti koulutettu (vähintään alempi korkeakoulututkinto)
- olet työtön tai osa-aikatyössä
- sinulla on oman alan työkokemusta tai korkeakoulututkinto 10 vuoden sisään
- kielitaitosi on vähintään B1-tason suomi tai ruotsi; palveluun voit osallistua, vaikka et osaa suomea tai ruotsia, jos alallasi voi työllistyä englannin kielellä (esimerkiksi ICT, liiketalous tai tutkimus), silloin englannin kielen taidon tulee olla C1-tasolla
- sinulla on motivaatio ja edellytykset työllistyä omaa osaamista vastaaviin töihin
Deltagarens hemkommun
Helsinki
Åldersgrupp
För alla människor i arbetsför ålder
Osallistuminen
Villkor för att delta i tjänsten:
- maahan muuttanut
- asuu Helsingissä
- korkeasti koulutettu (vähintään alempi korkeakoulututkinto)
- työtön tai osa-aikatyössä
- oman alan työkokemusta tai korkeakoulututkinto 10 vuoden sisään
- kielitaito vähintään B1-tason suomi tai ruotsi; palveluun voit osallistua, vaikka et osaa suomea tai ruotsia, jos alallasi voi työllistyä englannin kielellä (esimerkiksi ICT, liiketalous tai tutkimus), silloin englannin kielen taidon tulee olla C1-tasolla
- motivaatio ja edellytykset työllistyä omaa osaamista vastaaviin töihin
Fördelarna med deltagande:
Uusi palvelumme tukee sinua kotoutumisessa ja löytämään osaamistasi vastaavia töitä. Lisäksi autamme työnantajia löytämään osaavaa työvoimaa. Palvelulla halutaan lisätä työelämän moninaisuutta ja pitää huoli siitä, että kansainväliset osaajat haluavat jäädä pääkaupunkiseudulle.
Palvelussamme:
- voit hyötyä tarjoamistamme asiantuntijatapaamisista, yritysvierailuista ja työnhaun valmennuksista
- opit tuntemaan suomalaisia työmarkkinoita ja työnantajia paremmin
- asiantuntijamme ohjaavat koulutuksiin ja muihin palveluihin sekä kasvattamaan ammatillista verkostoa ja kielitaitoa.
We process personal data according to the EU’s General Data Protection Regulation (2016/679). More information: https://www.hel.fi/static/liitteet-2019/Kaupunginkanslia/Rekisteriselos…
Toteutustapa
Organisationssätt
Missä ja milloin
Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Tule sisään ja kerro työntekijällemme missä asiassa toivot neuvoa. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.
Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.
Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.
Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
Tillgänglighet
Tillgänglig med kollektivtrafik
,
Byggnaden har hiss
,
Utrymmet är fysiskt tillgängligt
Palvelun kieli
engelska
Ytterligare information
Palvelu toteutetaan Helsingin kaupungin eri toimipisteissä. Asiakkaalle ilmoitetaan aina erikseen, missä toimipisteessä tapaaminen, ryhmäohjaus tai tapahtumat järjestetään.