Asiakasnäkymä
Navigatorn Helsingfors
Organisationssätt
Livssituation och tjänstekategori:
Tjänstens språk:
Avgifter:
Tjänstens tillgänglighet
Vem är tjänsten avsedd för?
Målgruppen för Navigatorn Helsingfors är alla unga under 30 år i Helsingfors. Tjänsten riktar sig särskilt till unga som har frågor om att bli självständig och om mellanstadierna i livet. Navigatorn är en plats för unga där den unga kan börja reda ut sin egen situation eller be om hjälp med något som hen funderar på.
Deltagarens hemkommun:
Ålder:
Hur kan jag delta i tjänsten?
Du kan komma till Navigatorns rådgivningspunkt i Helsingfors utan tidsbeställning.
Du kan också kontakta Navigatorn via blanketten som finns på webbplatsen.
Du kan också ta kontakt med Navigatorn anonymt på Jodel-kanalen som är gemensam för Helsingfors sysselsättningstjänster och Navigatorn på: Helsingintyöllisyyspalvelut.
För att kunna delta i tjänsten måste du vara under 30 år och bo i Helsingfors.
På Navigatorn får du hjälp med frågor som gäller arbete, utbildning, utkomst, boende, välbefinnande och fritid.
Hur ordnas tjänsten?
Navigatorn Helsingfors är Helsingfors stads avgiftsfria service för unga. Du kan komma till Navigatorn utan tidsbokning och diskutera frågor som är viktiga för dig. På Navigatorn får du information och stöd. Vi har alltid flera handledare på plats i rådgivningen. Du kan också ringa, skicka e-post eller prata i Discord. Du har möjlighet till att sköta ärenden anonymt och få tolkning.