Asiakasnäkymä
Stadin ammattiopisto
Uppdaterad 20.05.2025
Opinto-ohjaus
Opinto-ohjauksessa asiakas saa tukea koulutusmahdollisuuksien selkiyttämisessä, koulutukseen hakeutumisessa, oman alan löytymisessä sekä omien vahvuuksien ja osaamisen tunnistamisessa.
Organisationssätt
Lähitoteutus,
Etä- tai verkkopalvelu,
Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
Yksilöohjaus,
Ryhmäohjaus,
Neuvonta
Målgrupp
Perus tai 2. asteen koulutus puuttuu,
Kotoutumisajan ylittänyt,
Kouluttautumisesta kiinnostunut,
Pitkittynyt työttömyys,
Työ- ja toimintakyvyn haasteita,
Ulkomailla suoritettu koulutus,
Koulutusneuvonta ja opiskeluvalmiudet
Tjänstens språk
finska
engelska
Kostnader
Tjänsten är kostnadsfri
Tjänstens tillgänglighet
Mahdollisuus tulkkauspalveluun
Kohderyhmä
Palvelu on kohdennettu erityisesti niille asiakkaille, joilla on haasteita työllistymisessä ja jotka ovat kiinnostuneita koulutuksesta. Palvelu soveltuu kaikille asiakkaille, joilla on mietinnässä opintoihin liittyvät valinnat. Asiantuntijat ohjaavat asiakkaat palveluun.
Deltagarens hemkommun
Helsinki
Åldersgrupp
För alla människor i arbetsför ålder
Osallistuminen
Villkor för att delta i tjänsten:
Sinulla tulee olla oma motivaatio opinto-ohjaukseen.
Fördelarna med deltagande:
Hyötynä koulutusmahdollisuuksien selkiytyminen, koulutukseen haku, koulutukseen pääsy, oman alan löytyminen, vahvuuksien ja osaamisen tunnistaminen.
Missä ja milloin
Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.
Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.
Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.
Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
Tillgänglighet
Julkisen liikenteen saavutettavissa
,
Rakennuksessa on hissi
,
Tila on fyysisesti esteetön
Palvelun kieli
suomi,
englanti
Asiakkaankatu 3 A, 00930 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Itäkeskuksen toimipiste)
Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan, sinut tullaan noutamaan tapaamiseen.
Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.
Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.
Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä. Sisäänkäynnin yhteydessä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella. Sisäänkäynnin yhteydessä on alle 6 m pitkä jyrkkä luiska, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla. Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa avauspainikkeen avulla automaattisesti. Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 4. Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa.
Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.
Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.
Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä. Sisäänkäynnin yhteydessä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella. Sisäänkäynnin yhteydessä on alle 6 m pitkä jyrkkä luiska, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla. Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa avauspainikkeen avulla automaattisesti. Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 4. Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa.
Tillgänglighet
Julkisen liikenteen saavutettavissa
,
Rakennuksessa on hissi
,
Tila on fyysisesti esteetön
Palvelun kieli
suomi,
englanti
Viipurinkatu 2, 00510 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Viipurinkadun toimipiste)
Saapuessasi paikalle, ilmoittaudu katutason aulan vartijalle. Mikäli vartija ei ole paikalla, ja sinulla on aika varattuna, voit mennä hissillä tai rappusia suoraan 6. kerrokseen. Saavuttuasi 6. kerrokseen, ilmoittaudu uudestaan vartijalle. Hän ohjaa sinut odotustilaan, josta asiantuntijamme hakee sinut tapaamiseen.
Palvelun kieli
suomi,
englanti
Fredrikinkatu 48, 00100 Helsinki (Ohjaamo Helsinki)
Kun saavut paikalle, työntekijämme ottaa sinut vastaan. Kerro hänelle, missä asiassa toivot neuvoa. Jos haluat tavata tietyn asiantuntijan, huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.
Tillgänglighet
Julkisen liikenteen saavutettavissa
Palvelun kieli
englanti,
suomi