Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hoppa till huvudinnehåll

Tiedote asiakkaalle

Hyvä asiakas, on tärkeää että keskustelet aina etukäteen vastuuasiantuntijasi kanssa erilaisista työllistymistäsi edistävistä kursseista, valmennuksista tai koulutuksista. Näin varmistat, että toimenpiteet soveltuvat sinulle, eikä niillä ole vaikutusta esimerkiksi työttömyysturvasi maksamiseen.

    Asiakasnäkymä
    Esimerkkikunta (poistetaan 11/2023)
    Uppdaterad 25.11.2024

    Exempeltjänst (ska tagits bort i 2024)

    Skriv en kort sammanfattning eller "hisstal" om tjänsten. Berätta tydligt i ett par tydliga meningar vad tjänsten handlar om och för vem den är avsedd.En kort beskrivning visas som ingången till tjänsten i sökresultat och andra listor.
    Organisationssätt
    Lokal implementering
    Målgrupp
    Syftar på öppen arbetsmarknad,
    Affärsutveckling
    Tjänstens språk
    svenska
    Kostnader
    Tjänsteavgift 123.60€

    Beskriv förtydliganden och undantag relaterade till betalning i fält. Berätta t.ex. om tjänsten är mot en avgift endast för en viss målgrupp är det möjligt för kunden att få prisavdrag eller om en tjänstevoucher används. (bara en exempeltext)

    Tjänstens tillgänglighet

    Kräver digital kompetens
    Kräver stark identifiering
    Ingen läskunnighet krävs
    Hörselbegränsningar beaktas vid implementeringen
    Fysiska restriktioner beaktas vid implementeringen
    Anonymt deltagande är möjligt
    Möjlighet att delta i teckenspråk
    Möjligt att låna verktyg eller utrustning
    Möjlighet till lättläst tjänst
    Möjlighet till tolkning
    Visuella begränsningar beaktas vid implementeringen
    Tjänsten är inriktad på kön
    Kräver egna verktyg eller utrustning
    Onlinetjänsten är tillgänglig

    Kohderyhmä

    Beskriv i fält för vem tjänsten är utformad, i vilken livssituation kunden har nytta av deltagande och för vem den är lämplig eller om arbetslöshetens status eller varaktighet är relevant för deltagande. Beskrivningen kan även innehålla detaljerad information om till exempel kundens ålder, bostadskommun eller språkkunskaper.  (bara en exempeltext)

    Deltagarens hemkommun
    Hemkommun spelar ingen roll
    Åldersgrupp

    Osallistuminen

    Berätta för kunden hur han kan delta i tjänsten, eventuella registreringspolicyer och kanaler samt villkoren för deltagande.

    • Finns det föranmälan till tjänsten? Hur och när görs det?
    • Finns det någon deadline för anmälan?
    • Är deltagande eller registrering i tjänsten fortlöpande?
    • Kan jag delta bara en del av tiden?
    • Hur ska jag förbereda mig för deltagande?
    • Kommer deltagaren behöva ta med sig egna verktyg etc.?
    • Var kan deltagaren få mer information?
    • Finns det några villkor för deltagande, till exempel obligatorisk närvaro?
    Villkor för att delta i tjänsten:

    Berätta för oss vilka villkor som måste uppfyllas för att kunden ska kunna delta i tjänsten. Exempel på villkor för deltagande:

    • språkkunskapsnivå eller ålder
    • IKT-kunskaper
    • grundläggande utbildning eller arbetslivserfarenhet
    • arbetslöshetens varaktighet
    • arbetslöshetsstatus
    • livssituation
    • positivt beslut att delta.
    Fördelarna med deltagande:

    Motivoi asiakasta kertomalla hänelle osallistumisen hyödyistä.  

    • Miksi sinun kannattaa osallistua tähän palveluun? 
    • Miten tilanteesi tai osaamisesi voi muuttua palveluun osallistumisen myötä?  
    • Kuvaile esimerkiksi osallistumisen aikana kehittyviä taitoja, mahdollisia todistuksia, vertaistukea, kontakteja ja jatkovalmiuksia. 

    Esim. "Palvelun tavoitteena löytää sinulle töitä XYZ alan työtehtävissä. Palveluntuottajilla on kontakteja alojen työnantajiin ja työpaikka voi löytyä hyvinkin nopeasti. Palvelun kautta syntyneissä työsuhteissa sinulle tulee taata minimissään 18 tuntia töitä viikossa. Palvelussa saat henkilökohtaista tukea työnhakuusi, jolloin mahdollisuudet täyttää työnhakuvelvoitetta helpottuvat. Valmentajat auttavat haastatteluihin valmistautumisessa ja työhakemusten laatimisessa. Sinulla on myös mahdollisuus suorittaa palvelun aikana tarvittaessa passi-/korttikoulutuksia (esim. hygieniapassi tai anniskelupassi)."

    Om tjänsten har samtyckespolicyer, beskriv dem mer detaljerat. Säg till exempel:

    • Vilka samtyckespolicyer ingår i tjänsten?
    • Vem ber om samtycke och från vem?
    • Hur informeras kunden om policyn?
    • Hur länge är samtycket giltigt?
    • Var kan jag få mer information om samtycke?
    • Var kan jag få medgivandeformuläret?

    Toteutustapa

    Organisationssätt

    Berätta för kunden om implementeringen av tjänsten och vad som händer under den. Beskriv till exempel:

    • Hur länge varar tjänsten?
    • Hur och var finns tjänsten tillgänglig?
    • På vilka olika sätt implementeras tjänsten (till exempel transaktionskanaler, gruppstorlekar och individuell vägledning)?
    • Vad består tjänsten av (tjänstelement och innehåll)?

    Öppna upp implementeringsmetoden så att deltagaren förstår hur länge tjänsten varar, vad som händer under den, på vilka platser och på vilka sätt den är tillgänglig vid varje given tidpunkt.

    Bilagor (öppnas på ny flik)

    Missä ja milloin

    weekly, starting from 10/22/2023 - 08:30, until 12/25/2025 - 12:00 -

    Esimerkkikatu 1, 00100 Helsinki (Esimerkkiorganisaatio)

    Toimipaikan lisätietoon voit lisätä toimipisteeseen liittyviä tarkennuksia tai huomioitavia asioita, esimerkiksi aukioloihin, saapumiseen tai esteettömyyteen liittyen.
    Tillgänglighet
    Byggnaden har hiss

    Anläggningen tar hänsyn till synnedsättningar

    Tillgänglig med kollektivtrafik
    Palvelun kieli
    finska,
    svenska,
    engelska
    Ytterligare information
    Om det är något att förtydliga om platsen eller tidpunkten för evenemanget kan du beskriva det här.