Asiakasnäkymä
Helsingin kaupunki
Uppdaterad 18.06.2025
Helsingin työllisyyspalveluiden neuvontapalvelut
Työllisyyspalveluiden neuvonnassa autamme sinua viranomaisasioinnissa, työnhaussa ja koulutusvaihtoehtojen pohdinnassa. Palvelemme sinua myös puhelimitse ja sähköpostitse.
Organisationssätt
Lähitoteutus,
Etä- tai verkkopalvelu,
Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
Yksilöohjaus,
Ryhmäohjaus,
Neuvonta,
Taloudellinen tuki
Livssituation och tjänstekategori:
Korkeasti koulutettu,
Perus tai 2. asteen koulutus puuttuu,
Avoimille työmarkkinoille suuntaava,
Kotoutumisajalla oleva,
Kotoutumisajan ylittänyt,
Kouluttautumisesta kiinnostunut,
Pitkittynyt työttömyys,
Työ- ja toimintakyvyn haasteita,
Ulkomailla suoritettu koulutus,
Yrittäjyydestä kiinnostunut,
Neuvonta ja ohjaus
Tjänstens språk:
finska
svenska
engelska
Avgifter:
Tjänsten är avgiftsfri
Tjänstens tillgänglighet
Liikuntarajoitteet huomioitu toteutuksessa
Mahdollisuus anonyymiin asiointiin
Mahdollisuus lainata palvelussa tarvittavia työvälineitä
Mahdollisuus tulkkauspalveluun
Vem är tjänsten avsedd för?
Neuvontapalveluiden kohderyhmänä ovat helsinkiläiset työnhakijat.
Deltagarens hemkommun:
Helsinki
Ålder:
För alla människor i arbetsför ålder
Hur kan jag delta i tjänsten?
Villkor för att delta i tjänsten:
Palvelemme helsinkiläisiä työnhakijoita. Voit tarvittaessa asioida neuvontapalvelussamme myös anonyymisti.
Fördelarna med deltagande i tjänsten:
Työllisyyspalveluiden neuvonnassa saat henkilökohtaista neuvontaa työnhaun ja koulutuksen kysymyksiin. Saat apua työhakemuksen ja CV:n laatimiseen sekä Työmarkkinatorin Asiointi-palvelun käyttöön.
Var och när?
Plats
Asiakkaankatu 3 A, 00930 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Itäkeskuksen toimipiste)
Tillgänglighet
Julkisen liikenteen saavutettavissa
,
Rakennuksessa on hissi
,
Tila on fyysisesti esteetön
Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan, sinut tullaan noutamaan tapaamiseen.
Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.
Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.
Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä. Sisäänkäynnin yhteydessä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella. Sisäänkäynnin yhteydessä on alle 6 m pitkä jyrkkä luiska, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla. Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa avauspainikkeen avulla automaattisesti. Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 4. Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa.
Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.
Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.
Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä. Sisäänkäynnin yhteydessä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella. Sisäänkäynnin yhteydessä on alle 6 m pitkä jyrkkä luiska, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla. Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa avauspainikkeen avulla automaattisesti. Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 4. Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa.
Palvelun kielet toimipaikassa
suomi,
ruotsi,
englanti
Ajankohdan lisätiedot
HUOM! Kesän poikkeukselliset palveluajat:
Työnantajien neuvontapuhelin on avoinna 16.6.–15.8.2025 arkisin klo 9–12.
Ohjaamon neuvontapiste on suljettu 7.7.-11.7.2025.
7.7.–1.8.2025 työllisyyspalveluissa on poikkeavat aukioloajat
Henkilöasiakkaiden puhelinpalvelu on avoinna klo 9–12.
Ajanvarauksettomat neuvontapalvelut Itäkeskuksessa ja Kampissa palvelevat klo 12–15.
Työnantajien neuvontapuhelin on avoinna 16.6.–15.8.2025 arkisin klo 9–12.
Ohjaamon neuvontapiste on suljettu 7.7.-11.7.2025.
7.7.–1.8.2025 työllisyyspalveluissa on poikkeavat aukioloajat
Henkilöasiakkaiden puhelinpalvelu on avoinna klo 9–12.
Ajanvarauksettomat neuvontapalvelut Itäkeskuksessa ja Kampissa palvelevat klo 12–15.
Veckodag och tid
Mon kl 09:00 - 16:00
Tue kl 09:00 - 16:00
Wed kl 09:00 - 16:00
Thu kl 09:00 - 16:00
Fri kl 09:00 - 16:00
Plats
Malminkatu 34, 00100 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Kampin toimipiste)
Tillgänglighet
Julkisen liikenteen saavutettavissa
,
Rakennuksessa on hissi
,
Tila on fyysisesti esteetön
,
Tilassa on huomioitu näkörajoitteet
,
Mahdollisuus esteettömään kuunteluun
Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.
Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.
Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.
Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
Palvelun kielet toimipaikassa
suomi,
ruotsi,
englanti
Ajankohdan lisätiedot
HUOM! Kesän poikkeukselliset palveluajat:
Työnantajien neuvontapuhelin on avoinna 16.6.–15.8.2025 arkisin klo 9–12.
Ohjaamon neuvontapiste on suljettu 7.7.-11.7.2025.
7.7.–1.8.2025 työllisyyspalveluissa on poikkeavat aukioloajat
Henkilöasiakkaiden puhelinpalvelu on avoinna klo 9–12.
Ajanvarauksettomat neuvontapalvelut Itäkeskuksessa ja Kampissa palvelevat klo 12–15.
Työnantajien neuvontapuhelin on avoinna 16.6.–15.8.2025 arkisin klo 9–12.
Ohjaamon neuvontapiste on suljettu 7.7.-11.7.2025.
7.7.–1.8.2025 työllisyyspalveluissa on poikkeavat aukioloajat
Henkilöasiakkaiden puhelinpalvelu on avoinna klo 9–12.
Ajanvarauksettomat neuvontapalvelut Itäkeskuksessa ja Kampissa palvelevat klo 12–15.
Veckodag och tid
Mon kl 09:00 - 16:00
Tue kl 09:00 - 16:00
Wed kl 09:00 - 16:00
Thu kl 09:00 - 16:00
Fri kl 09:00 - 16:00