Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hyppää pääsisältöön

Huoltokatko - Älä tee muutoksia

Palvelumanuaalissa on huoltokatko keskiviikkona 2.7. klo 7-9 eikä palvelu ole käytössä. Palvelumanuaalin sisällöntuottaja: Tallennathan keskeneräiset muutokset ennen katkoa. Tallentamattomat muutokset kadotetaan.  

    Asiakasnäkymä
    Kunnat
    Päivitetty 27.06.2025

    Ammatinvalinnan ja uraohjauksen psykologipalvelu

    Psykologin ohjausta ja tukea uraan, ammatinvalintaan, elämäntilanteeseen, terveydentilaan, koulutukseen sekä jatkosuunnitelmiin liittyvissä valintatilanteissa ja haasteissa. Tavoitteena on tukea sinua tulevaisuuden ratkaisujesi tekemisessä.
    Palvelun toteutustapa
    Lähitoteutus,
    Etä- tai verkkopalvelu,
    Hybridipalvelu (yhdistelmä etä- ja lähitoteutusta),
    Yksilöohjaus
    Elämäntilanne ja palvelukategoria:
    Korkeasti koulutettu,
    Perus tai 2. asteen koulutus puuttuu,
    Avoimille työmarkkinoille suuntaava,
    Kotoutumisajalla oleva,
    Kotoutumisajan ylittänyt,
    Kouluttautumisesta kiinnostunut,
    Pitkittynyt työttömyys,
    Työ- ja toimintakyvyn haasteita,
    Ulkomailla suoritettu koulutus,
    Urasuunnittelu ja ammatinvalinta,
    Työelämävalmiuksien kehittäminen,
    Osaamisen kartoittaminen,
    Koulutusneuvonta ja opiskeluvalmiudet,
    Työhön paluun tuki,
    Työ- ja toimintakyvyn kartoittaminen,
    Elämänhallinnan ja toimintakyvyn tuki
    Palvelun kieli:
    suomi
    ,
    ruotsi
    ,
    englanti
    Maksullisuus:
    Palvelu on maksuton

    Palvelun saavutettavuus

    Mahdollisuus tulkkauspalveluun

    Kenelle palvelu on tarkoitettu?

    Palvelu on tarkoitettu sinulle, joka toivot tukea ja ohjausta oman tilanteesi tarkastelemiseksi. Voit hakeutua palveluun, jos haluat esimerkiksi selkeyttää omia vahvuuksiasi, voimavarojasi, kiinnostustasi tai ammatillisia toiveitasi tai jos kaipaat apua koulutusalan valintaan, työelämässä koettuihin haasteisiin tai mietit alanvaihtoa. Voit hakeutua ohjaukseen myös, jos terveys, elämäntilanne tai oppimisvaikeudet rajoittavat valintojasi. 

    Osallistujan kotikunta:
    Kotikunnalla ei merkitystä
    Ikä:
    Kaikille työikäisille

    Miten pääsen osallistumaan palveluun?

    Voit saada ohjausta oman alueesi työllisyyspalvelun psykologeilta. Jos olet kiinnostunut osallistumaan palveluun, ota yhteyttä oman alueesi työllisyyspalveluun esim. käymällä toimipisteessä tai jättämällä yhteydenottopyynnön Työmarkkinatorin Asioinnin kautta.

    Palveluun osallistumisen edellytykset:

    Psykologipalveluun osallistumisen edellytyksenä on, että olet kiinnostunut osallistumaan palveluun pohtiaksesi tilannettasi yhdessä psykologin kanssa. 

    Palveluun osallistumisen hyödyt:

    Jatkosuunta ja urapolku selkeytyvät, tieto vaihtoehdoista lisääntyy, osaaminen tunnistetaan ja näin ollen mahdollisuudet myös työllistymiselle kasvavat.

    Miten palvelu järjestetään?

    Toteutustapa

    Psykologipalvelua on saatavilla kaikissa työllisyyspalveluiden toimipisteissä.

    Psykologin ohjaus tarjoaa sinulle mahdollisuuden pysähtyä pohtimaan yhdessä psykologin kanssa omaa tilannettasi ja toiveitasi sekä saamaan uusia näkökulmia. Ohjauksen tavoitteena on tukea sinua tulevaisuutesi ratkaisujen tekemisessä.

    Psykologin ohjaus on luottamuksellista ja maksutonta palvelua. Ohjausta on saatavilla kunnasta riippuen suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja tulkin välityksellä. Asiakkaita palvellaan kasvokkain, puhelimitse ja videoyhteydellä.

    Yksittäinen ohjauskeskustelu kestää noin tunnin. Keskusteluja voi olla yhden tai useamman kerran. Ohjaukseen voi sisältyä myös tehtäviä, testejä ja työ- tai koulutuskokeiluun ohjaamista.

    Missä ja milloin?

    Paikka
    Malminkatu 34, 00100 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Kampin toimipiste)
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön

    Tilassa on huomioitu näkörajoitteet

    Mahdollisuus esteettömään kuunteluun
    Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.

    Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.

    Kun tulet varatulle tapaamiselle, voit mennä suoraan hissillä tai portaita kutsuviestissä mainittuun kerrokseen odottamaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

    Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason neuvontatyöntekijöiltä tai vartijalta.
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    Weekday and time
    To be agreed upon
    Paikka
    Viipurinkatu 2, 00510 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Viipurinkadun toimipiste)
    Esteettömyys
    Rakennuksessa on hissi

    Julkisen liikenteen saavutettavissa
    Saapuessasi paikalle, ilmoittaudu katutason aulan vartijalle. Mikäli vartija ei ole paikalla, ja sinulla on aika varattuna, voit mennä hissillä tai rappusia suoraan 6. kerrokseen. Saavuttuasi 6. kerrokseen, ilmoittaudu uudestaan vartijalle. Hän ohjaa sinut odotustilaan, josta asiantuntijamme hakee sinut tapaamiseen.
    Sisäänkäynti on vaikeasti hahmotettava mutta valaistu. Sisäänkäynnin ovet ovat vaikeasti havaittavat. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi on raskas tai muuten vaikeasti avattavissa.

    Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot eivät ole sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista.
    Sisäänkäynnin yhteydessä ja asiointipisteessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä. Odotustilassa on istuimia.
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    englanti
    Weekday and time
    To be agreed upon
    Paikka
    Asiakkaankatu 3 A, 00930 Helsinki (Helsingin työllisyyspalvelut, Itäkeskuksen toimipiste)
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Rakennuksessa on hissi

    Tila on fyysisesti esteetön
    Jos sinulla ei ole etukäteen varattua aikaa, ota vuoronumero ja asetu odotustilan penkeille odottamaan, sinut tullaan noutamaan tapaamiseen.

    Mikäli mahdollista, tule paikalle aamulla välttääksesi iltapäiväruuhkan. Ruuhkaisin aika on tyypillisesti noin kello 11-15 välillä. Postia voit jättää 4. kerroksen rappukäytävässä olevaan postilaatikkoon. Rappukäytävään pääsee arkisin klo 6-20 ja lauantaisin klo 7.30-16.

    Useimpina päivinä ovellamme on vartija, joka ohjeistaa asiakkaita. Jos olet epävarma, miten toimia, voit kysyä häneltä neuvoa.

    Sisäänkäynti sijaitsee Lyypekinkujan puolella. Saattoliikenne pääsee aivan sisäänkäynnin eteen. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä ei ole esteetöntä autopaikkaa, mutta rakennuksen edustalla on suuri pysäköintialue, jossa kolme esteetöntä autopaikkaa melko lähellä työllisyyspalveluiden sisäänkäyntiä. Sisäänkäynnin yhteydessä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella. Sisäänkäynnin yhteydessä on alle 6 m pitkä jyrkkä luiska, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla. Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa avauspainikkeen avulla automaattisesti. Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 4. Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa.
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    englanti
    Weekday and time
    To be agreed upon
    Paikka
    Kultasepänkatu 7 (1. krs), 04250 Kerava (Sampolan palvelukeskus)
    Esteettömyys
    Tila on fyysisesti esteetön

    Rakennuksessa on hissi

    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Autolla saapuminen ja liikkumisesteisen pysäköinti huomioitu
    Voit asioida neuvontapalveluissa aukioloaikoinamme. Et tarvitse ajanvarausta. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Tule sisään ja kerro työntekijällemme missä asiassa toivot neuvoa. Huomioithan, että neuvonnassa voi ajoittain olla ruuhkaa.

    Postia voit jättää toimipisteen ulkopuolella olevaan postilaatikkoon.

    Jos et ole varma mihin sinun pitäisi mennä, voit kysyä apua katutason infon työntekijöiltä.
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    englanti
    Weekday and time
    To be agreed upon
    Paikka
    Amiraalintie 2 ( 2.krs), 01150 Söderkulla (Söderkullan palvelupiste)
    Esteettömyys
    Tila on fyysisesti esteetön

    Rakennuksessa on hissi

    Mahdollisuus esteettömään kuunteluun
    Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    englanti
    Weekday and time
    To be agreed upon
    Paikka
    Vernissakatu 1, 01300 Vantaa (Vantaan työllisyyspalvelut)
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    ruotsi,
    englanti,
    bengali,
    hindi
    Weekday and time
    To be agreed upon
    Paikka
    Lummetie 2 b C, 01300 Vantaa (Monitoimitila Liito/Ohjaamo)
    Esteettömyys
    Julkisen liikenteen saavutettavissa

    Autolla saapuminen ja liikkumisesteisen pysäköinti huomioitu
    Lisätietoa toimipaikan esteettömyydestä https://www.vantaa.fi/fi/palveluhakemisto/toimipiste/nuorten-monitoimitila-liito#tab-accessibility
    Palvelun kielet toimipaikassa
    suomi,
    ruotsi,
    englanti
    Weekday and time
    To be agreed upon